donderdag, januari 26, 2006

Electronica

Pierre van Hooijdonk zit met zijn 36 jaar aan het eind van zijn voetbalcarrière, oftewel de "oude" collectie voetballers. Hij hoopt zich bij zijn nieuwe club Feyenoord toch in de kijker te spelen voor de WK voetbal. Bij de club op Zuid zit thans meer kwaliteit dan bij "zijn" clubje NAC. Zelfs wat "oudere" kwaliteit heeft jonge kwaliteit nodig om te scoren.

Met het WK voetbal in Duitsland voor de boeg, moeten we van de elektronica industrie met z'n allen massaal over op een flatscreen. Ook de toeschouwer moet investeren in kwaliteit. Liefst nog een High Definition TV. Hoe mooier het beeld, hoe mooier het voetbal, hoe verder we komen, des te meer nieuwe tv's Philips kan verkopen.

Bijna iedereen wil graag het laatste snufje hebben op elektronica gebied. Iedere koper weet dat de rekjes met aanbiedingen van de kledingwinkels volhangen met de "oude" collectie . Er moet immers ruimte komen voor de nieuwe collectie. Tijdens de uitverkoop wordt bijna geen dure kleding verkocht, ze zijn ook amper te vinden op de schaarse rekken.

Elektronica winkelketens, zoals Media Markt spelen het spelletje slimmer. In de paginagrote advertentie staan prijstrekkertjes waar je net als de kleding, gescoord tijdens de uitverkoop nog best mee voor de dag kunt komen. Eenmaal in de winkel zie je schappen vol met een net iets nieuwere versies, en letten we iets minder op de wat hogere prijs. De klant is gelukkig met de (duurdere) blinkende RVS biertender voor alle biermerken in plaats van het prijslokkertje waar alleen een Heineken vaatje in past. En Media Markt is nog gelukkiger. Zo gaat het ook met de nieuwste tv's.

Nu alleen hopen dat Nederland blijft winnen en de vrije trappen van Pierre er in vliegen. Of koopt Van Basten nooit kleding in de uitverkoop en gaat hij alleen voor de nieuwe collectie?